Sunday, November 7, 2021

簡單講基本分析

題外話,執筆之時,Elon Musk喺twitter話想賣10% Tesla,睇唻星期一都好難唔跌。不過我暫時唔會沽貨,至於會唔會執平貨,就睇佢跌到幾多啦,回得十幾%的話我覺得又無謂,事但,反正唔急,一於佛系。

今日想講少少分析股票嘅方法。

炒開港股嘅人應該都有以下經驗:一隻二三線嘅股票,連續幾季業績好好,管理層乘機講遠大目標,做大做強,彎道超車等等,而你對該行業嘅了解,同其他投資者冇乜分別,即係間公司做嘅業務唔係你嘅專長,簡單D講你唔識判斷間公司嘅前景,只能夠聽管理層吹。

如果你嘅分析方法係以基本因素為主的(即係唔多睇圖),以上呢段說話有幾大重點:

1. 如果你睇好一個行業, 你應該揀該行業嘅一線股票,而唔係貪平買二三線,冇著數。一個行業要起飛,龍頭通常起多D,因為資源較多,規模經濟等等。好多人鍾意炒落後,但你自己問心,炒股票咁多年,最後係炒落後有錢落袋,定坐龍頭等幾年有錢落袋丫﹖

2. 如果你睇好嘅行業龍頭,喺個市都只係二三線股票,咁我都勸你唔好買。好簡單,咁即係代表嗰行唔多掂。隻馬係跛嘅,個騎師幾叻都假。

3. 連續業績好好,而股價未上,通常投資者思考嘅自然係:下幾季業績係咪可以持續。你要自己思考下幾個重點:

  1. 管理層講嘅未來幾年可以達到嘅規模,係咪可以做到,有D乜野重要因素可以左右到呢個estimation。
  2. 更重要嘅係,你要諗下有乜野重大風險,係可以令原本順風順水嘅生意受阻。(此所以我叫人暫時唔好掂中概股,補習都犯法嘅國家我點估風險﹖ON9)
  3. 龍頭企業,你見佢今季升幾成,你可能會覺得呢個係例外,下季可能回落,特別係管理層有心guide down嘅時候。呢樣就要認真思考,最好對主要product有一定認識,咁會易判斷好多。
  4. 真係唔識嘅,買少隻股票賺少個錢,唔死人嘅。

4. 千祈唔好信爬頭論。一間龍頭企業要跌落唻唔容易,二線公司要爬頭更加難,通常真係有本事做到嘅,間公司會勁到盲嘅都睇得出,帶動哂成個行業升級,例如2000年頭嘅Google同Apple,06年賣書賣到成行成市嘅Amazon,同幾年前嘅Tesla同Netflix。如果唔係,一味管理層吹到天花龍鳯,唔好信。

5. 至於連份年報都睇唔明嘅公司,更加唔好買。呢種情況港股特別明顯。有時睇唔明唔係你嘅問題,係間公司年報真係寫得衰。我試過睇一間做IT service嘅公司(都算係我專長丫大佬),睇足五年年報都完全唔知佢係做緊乜,呢D公司我話知你邊間大基金有投資啦,總之我就惹唔起。好嘅公司,除非做嘅野好專門(例如biotech我真係冇呢個knowledge),如果係做大眾化生意嘅,一般都容易理解。

No comments:

Post a Comment