Wednesday, November 29, 2017

何時賣股票

前幾日,有朋友問在下,騰訊可以到$440嗎﹖

我很奇怪為何有此一問,再問之下,原來朋友是想待騰訊升至$440時沽出持貨。

在下學股票的過程,回想起來頗為僥倖。有兩個一般投資者常用的指標,我於決定買入/賣出(或建議買入/賣出)時,幾乎由始至終從沒有考慮過。

第一個是看市盈率,第二個就是目標價。

須知道散戶輸錢原因之首,就是止賺而不止蝕。而散戶為甚麼會時常止賺不止蝕,原因就是因為有目標市盈率及目標價。

你$10買入,設定目標價$20。兩個月後到價了,你沽唔沽﹖
相反,你$10買入,不幸兩個月後跌到得$7,你又沽唔沽﹖

你有目標價,於是你從新研究過自己手上關於公司的資料,市場訊息等等。然後你很肯定自己的目標價是正確的。於是第一個情況,你沽出股票,而於第二個情況,你繼續持有,耐心等候股票回復你心目中的目標價。

你以為蟹貨是怎樣煉成的﹖

即係隻股票於你心目中其實只值$5,而你會於$7買入,期望有傻仔會將股票推至$10,給機會你沽出獲利﹖我相信世界上沒這種人。

大部分人是$7買入股票,相信該股票值$10,然後當股票跌至$5時堅持自己的判斷,繼續持有。

回到朋友的問題。當日騰訊收市大約是$411。我當時的回答是,就算升到$440,與現價比相差不到8%。如果一隻股票,你覺得升多8%就應該沽出,你應該現在就沽出。就算我當你的$440目標價完全正確,市場可以有很多原因令原本正確的事情最後不會發生。8%的價差,連一隻股票的正常波幅都不止這個數,根本不值得你花精神仔細考慮。

P.S.
1. 公司客戶持有騰訊
2. 即係咁,我都唔建議大家學我。我買股票,一年賺唔到50%嗰隻我當自己睇錯。而唔建議學嘅理由係,因為個問題會變成,老細問我隻隻股票我九成都睇唔順眼。你老細俾親野你你都BAN,你可想而知你嘅生活會係幾咁美滿幸福同快樂。

No comments:

Post a Comment