Wednesday, June 9, 2021

Cup and Handle 淺談 (2)

我自己睇圖,有幾樣野我覺得都幾重要嘅,其中一樣係要Take log scale. 價同量都應該咁做。

Take log scale嘅目的,係令到原本exponential 嘅sequence用linear嘅方式表示。舉個例子。一隻股票每星期升3%,如果你plot weekly chart,佢會係咁:


會呈一條曲線。曲線嘅問題係,中間快左慢左,其實就咁睇,人類係好難分辨。但take log scale之後就會變成咁:


中間如果升快/慢左,你好容易就可以由斜率嘅改變而睇得出。

至於量,一般睇linear scale好容易會俾breakout嘅日子dominate左成張圖,於是一般日子嘅交易量變化用linear scale基本上係睇唔出,全部縮矮仔變左一點咁:





(Volume用linear scale 表達)




(同一張圖volume用log scale表達)


今次想講嘅重點係,睇Cup and Handle,睇價之餘一定要睇量(唔講量嘅,你知佢咩料啦)。2337.TT(係台股冇錯)係我做落呢幾年其中一隻最經典嘅Cup and Handle圖,教材級走勢,非常好用唻解釋呢個pattern。

如圖所示,最理想嘅情況,係杯底交投量明顯偏低。高交易量係有可能做假嘅(當然要睇係咩股票,中小價股就小心),但低交易量係冇得做假嘅,所以必須留意低交易量日子嘅價格同交易量走勢。

而於Handle位置,交易量亦會呈幾何級數下降(take log scale後就變成直線下降了,如圖所示。)然後靜心等待breakout就可以。

Breakout的交易量也有值得留意之處。睇圖炒股唔可以死背書,有時breakout日交易量會比前一日低,但前一日如果亦是價量齊升至接近breakout價,而交易量又係比之前幾日高幾倍嘅,一般準確度都會幾高,值得一博。

No comments:

Post a Comment